magazin
A Mephistóért kapott Oscar-díjat és a 80-as évek nemzetközi sikereit követően Szabó István hazatért, hogy filmet rendezzen az átalakulóban lévő…
továbbmagazin
Érzékenyek, vagy éppen szemtelenek, új perspektívákat nyitnak, vagy pont a sztereotípiákra erősítenek rá, drámaiak és mélyek, vagy inkább a…
továbbmagazin
Gyarmathy Lívia filmjében három generáció okoz káoszt egy fedél alatt, Szabó István fiatalkori szerelemről és rendszerváltásról is mesél, egy…
továbbmagazin
Harmadik alkalommal lepik el a régi filmek a budapesti mozikat. A 3. Budapesti Klasszikus Film Maratonnak köszönhetően Alfred Hitchcockról ülhetünk…
továbbhír
Emblematikus filmek a Kelet és Nyugat metszéspontjában átalakuló Magyarországról - A „30 éve szabadon” emlékévhez csatlakozik a Budapesti Klasszikus…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié